Het Griftland streeft ernaar om zowel de basiskwaliteit van het onderwijs te waarborgen als duurzaam te innoveren. Dit doen we met een cyclisch kwaliteitssysteem: De Staat van het Griftland. Hierin meten en verbeteren we de kwaliteit op alle niveaus: school, team, sectie, medewerker en leerling.
Secties zijn verantwoordelijk voor de inhoud van hun vakken en de kwaliteit van toetsen en schoolexamens. Op basis van de resultaten evalueren zij jaarlijks het onderwijs en stellen nieuwe doelen. Ook op schoolniveau verzamelen we data over rapportcijfers, examenresultaten, doorstroom en tevredenheid van leerlingen en ouders. Veel van deze gegevens worden publiekelijk gedeeld en zijn te vinden via Scholen op de Kaart en de website van de Inspectie van het Onderwijs.
Innoveren doen we met een doelgericht plan, zoals tijdens de coronacrisis, waar we het gebruik van digitaal lesmateriaal en Microsoft Teams sterk hebben verbeterd. De voortgang wordt gemonitord en geëvalueerd via enquêtes.
Jaarlijks wordt al deze data verzameld in ‘De Staat van het Griftland’, wat fungeert als interne evaluatie en basis voor toekomstige doelen en verbeteringen.