Leren van en met elkaar

We dagen je uit om steeds meer zelf verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen leerproces, natuurlijk onder de zorgvuldige begeleiding van je docenten en je mentor. Hiertoe werken we met drie cruciale bouwstenen: leerdoel-denken, formatief handelen en coaching.

Leerdoel-denken

Naast de kerndoelen en eindtermen die de overheid voorschrijft, werken we steeds meer met leerdoelen. Deze doelen worden door secties, docenten en leerlingen opgesteld. Door te werken met leerdoelen krijg je meer grip op wat je moet beheersen, en kun je zelf beter bepalen of je die doelen bereikt hebt. Het geeft je niet alleen inzicht in wat je moet kennen en kunnen, maar maakt je ook bewuster van je eigen leerproces.

Coaching

Coaching is de tweede bouwsteen. Gedurende het proces houden we regelmatig controlemomenten om te zien waar je staat. Wat heb je nodig om verder te komen? Hoe kunnen we je ondersteunen?

Formatief handelen

Bij de derde bouwsteen, formatief handelen gaat het om constante evaluatie. Je krijgt duidelijke feedback in de vorm van ‘pass’ of ‘fail’, zodat je precies weet wat je al beheerst en waar nog aandacht nodig is.

Gedeelde verantwoordelijkheid

Deze bouwstenen leiden tot het ultieme doel: een gedeelde verantwoordelijkheid tussen jou en je docent/mentor voor jouw leerproces. Samen zorgen we ervoor dat je groeit, leert en succes behaalt. Dit zorgt niet alleen voor meer motivatie, maar versterkt ook jouw zelfvertrouwen en zelfstandigheid. Zo word je echt verantwoordelijk voor je eigen ontwikkeling!

Heb je nog vragen?
Het Griftland is een christelijke school in Soest voor mavo (vmbo-tl), havo en vwo. Alles onder één dak dus.
Neem
contact op